Tiktok sa veľmi úspešne šíri a útočí na Snapchat aj FB.

Prečo je TikTok taký úspešný? Nechcem sa vyjadrovať k appke ani marketingu TikToku, a čo oni ako firma robia pre to, aby platforma rástla. Nepochybne by to bola zaujímavá téma. Chcem sa viac zamerať na formu obsahu.

Najprv sme mali texty a písali sme statusy o našom živote. Potom sme začali fotiť. No a teraz točíme videá. TikTok to dostal na úplne novú úroveň. Je oveľa ľahšie zachytiť somarinu na video, ako somarinu odfotiť. Pekné fotky sa šíria. Stupídne už tak nie. No stupídne videá sa šíria. Ľudia majú radi zábavu. Ľudia sa radi zabavia na úplnej blbosti, hlúposti, nad ktorou vyznávači intelektuálnej tvorby neveriacky krútia hlavami. Každý miluje nejakú formu „plytkej“ zábavy. Väčšinu populácie proste bavia „hovadiny“. No a TikTok prináša celé spektrum videocontentu vo fastfoodovej forme (Youtube content je príliš dlhý). Nájde sa tam aj kopec pekných vecí, ktoré vedia demonštrovať dobrotu, krásu a neuveriteľnú kreativitu, dodávam pre objektívnosť. Mojim zámerom nie je súdiť ani nijako haniť túto platformu.

Najkľúčovejšou ingredienciou nie je len jednoduchosť produkcie, ale i to, že stať „úspešným“ sa môže každý. Úplne každý. Bariéry neexistujú. Môžete byť krásni, škaredí, hlúpi, múdri. Predvádzať sa na svojom Chirone alebo točiť videá ako chudobné dieťa zo svojej chatrče, kde v pozadí tlie skromná piecka a vaša mama prebaľuje deviateho súrodenca. Pred piatimi minútami si vaše video možno pozrel Andrej Danko alebo Donald Trump (YES!!!). Môžete tvoriť pre svet alebo pre komunitu, v ktorej žijete. Úspech viete zožať vďaka nápaditosti v akejkoľvek forme. Od úžasne bystrého riešenia cez niečo len zaujímavé, až po totálnu tuposť a dekadenciu. A čísla vedia narásť rýchlo.  Na incentívne prvky produktový team TikToku veľmi poctivo myslel.

Náročnejšia bude monetizácia. Na IG a FB viete lepšie cieliť a reklamu zobraziť kľudne po každom treťom príspevku. Keď máte fastfood s videami, už to je trošku väčší oriešok… Ale ani o tomto nejdem dnes…

Čo príde po TikToku?