Myslim, ze slevovy biznis v CZ zaziva  prepad. I tak vsak na tom jednotlive skupiny zarobili slusne peniaze a „nieco“ to samozrejme este dlhu dobu generovat bude. Z tohoto pohladu to najlepsie nacasoval NetBrokers holding, ktoty mal vyznamne prijmy aj z portfolia agregatorov a aj Michal Hardyn, ktory predal topsleva.cz

V podstate ludi tie zlavy trochu omrzeli a prestali nakupvat tie rozne lacne somariny a doplnky s mizernou kvalitou. Moda tam tiez velmi nejde (glami nepocitam, to je iny pribeh). Benzin do ohna prilial aj aliexpress, ktory prave usekol z kolaca lacnej elektroniky a roznych doplnkov. Co je zaujimave, ze prave agregatory zliav su na tom horsie ako slevove servery ktorym sa dari viac a viac navstevnikov ziskavat napriamo. Jasne v tomto dominuje Slevomat, ten ma stale dobru poziciu a solidne vyhliadky, hlavne k ebitde. Ti chytrejsi na trend reagovali rychlo a prepli do modu inspiracie.Skoro zachytili, ze uz to nie je len o ludoch ktori chcu nieco lacno, ale ktori chcu za svoje peniaze dostat dobru hodnotu. Percentualne zlavy sa znizili, pobyty a sluzby su drahsie a model zacina byt viac win-win. Z tohoto pohladu slevove servery zacinaju mat nad agregatormi vyhodu a pribeh Heureky sa tu nezopakuje. Najblizsie k Heureke v slevovom biznise mal skrz.cz, ktory to tiez neustal a nedefinoval jasne svoje smerovanie.

Portaly, ktore stavili na kvalitu a prozakaznicky pristup z toho teraz zacnu profitovat. Uzivatelia sa v tom celom zorientovali a uz su schopni lepsie rozlisovat seriozne ponuky, nejdu len po cene  trh sa dalej konsoliduje. V pripade agregatorov je aj velky prekriv databaz v ramci konkurencie a tu zase budu dominovat hlavne seriozne slevove portaly, ktore investovali do brandingu. Trosku do toho vstupuju este aj mobily.

Co je zaujimave, ze sa to cele udialo pomerne rychlo. Odhadujem, ze kumulovane prijmy agregatorov za Q42016 boli nizsie ako za Q42015. Keby som si mal tipnut, tak prepad o 15 az 30 percent.