Nie je to nič prekvapivé a je to logický krok finančných žralokov, ktorí sa nechcú o 20 rokov pozerať na premárnené príležitosti. Je to super správa pre každého, kto svoju firmu predáva, alebo buduje primárne na exit – ďalší na rade, Netbrokers holding? :))) . Lokálne investičné skupiny sa onlinu dosť vyhýbali.Je to logické, kto by sa prplal s online projektom, keď si môže kúpiť elektráreň, alebo banku. Potrebujú robiť veľké transakcie. Z tohto pohľadu je predaj Mall a Heuréky, stále relatívne malá záležitosť , ale zároveň drahá. Partnerstvá a štýl, ktorým buduje skupina Rockaway svoje impérium je celkom nová a v lokálne doteraz nevídaná záležitosť. Je to agresívne a zároveň mi tam trošku chýba focus. Sústo to nie je zrovna malé a som veľmi zvedavý, ako sa s tým vysporiadajú :)) Bude zaujímavé to sledovať.

 

Heureka

To je samozrejme krásny biznis, stále rastie, ale v ČR sa to imho už trošku spomalí. Kúsok toho trhu si v podstate utrhli zľavové porovnávače. V SK má Heuréka väčší priestor a slabučkú konkurenciu, ale aj malý trh.

Najnakup http://finstat.sk/44325894

Pricemania http://finstat.sk/43860559

 

Mall

jeho najväčším tŕňom v päte je zjavne Alza a jej škrekľavý mimozemšťan. Alza má proste výrazne silnejší brand a príbeh a celkovo to má našliapnuté oveľa lepšie. Navyše má ambície expandovať po EU.Takže túto bitku Mall zatiaľ výrazne prehráva

Ale to kombo Heureka + Mall nie je úplne zlé, data, ktoré má Heureka k dispozícii, môžu pomôcť Mallu zlepšiť čísla a tak…