V 2008 čase som sa dostal k podnikaniu cez internet. Pamätám si, že som krízu vôbec nevnímal a úprimne situácii, nerozumel, ani sa o ňu nezaujímal. Internet bol v rozkvete, predával som domény, budoval affiliate weby, zarábal na AdSense. Učil sa „podnikať“ na internete. Zárobky rástli. Bol som zodpovedný len za seba. Vtedy som si povedal, že zamestnám ľudí len vtedy, ak budem mať hotovosť minimálne na 6 mesiacov, ak by zárobky padli na 0. Od vtedy som sa toho vždy držal a naopak, toto pravidlo ešte sprísnil.

Ak máte online biznis, a dopyt po vašej službe úplne nevyschol, ale povedzme sa zásadne znížil, toto je pár mojich odporúčaní:

  1. Ak z toho istého trafficu zarábate menej a to dokonca výrazne a zárobky neviete ovplyvniť, stále viete ovplyvniť objem trafficu. (nové kľúčové slovám, optimalizácia kampaní, PPC). X krát menej je vždy lepšie ako rovnako. Follow the traffic. 
  2. Neprestaňte investovať, dohodnite si lepšie ceny a sprísnite kritéria. Investovanie sa nemá zastaviť kvôli strachu. Ale v kontexte ROI.  Spĺňa to krízové ROI kritéria? Ak to predtým boli dva roky, alebo 4 roky možno to dnes má byť max rok, alebo dva.
  3. Ak nemusíte, neznižujte plat zamestnancom. Motivujte ich, aby pridali. Oni vedia, že to treba. Ak musíte, dohodite sa na dočasnom znížení.
  4. Cash je king, ak nemáte dosť cashu na niekoľko mesiacov pre vaše podnikanie, ale vlastnite akcie, alebo crypto :)), predajte to. Ste podnikateľ, alebo investor?
  5. Prehodnoťte kto na čom pracuje a čo robí. V dobrých časoch ste mali možno viac ľudí na podpore, prípadne na PPC. Možno ste sa venovali veciam, ktoré nenosili príjmy. Odkloniť, zastaviť. Nastavte kultúru flexibility. Každý robí to, čo prináša najväčšiu hodnotu. Choďte k podstate biznisu.
  6. Požiadajte o dočasné zníženie, alebo pozastavenie nájmu. Je šanca, že Landlord bude solidárny. Však chce, aby ste prežili.
  7. Extrémne sledujte splatnosť faktúr. Žiadajte o rýchlejšie platenie v kratších cykloch.
  8. Zriaďte si kontokorent.
  9. Eliminujte strach svojich zamestnancov. Leadership je dôležitý. Potrebujú cítiť stabilitu.  Nestrašte ich.
  10. Komunikujte transparentne, na rovinu, férovo.