Spočítajte si či sa vám ten affil oplatí

Pridané on Máj 10, 2014 | 3 comments


Affiliate som začal robiť v podstate pre to, že ma som chcel obísť ten proces komunikácie so zákazníkmi, žiadne reklamácie, pošta,sklad, tovar  atď…. Predstava, že môžem kedykoľvek relaxovať a weby fungujú a nemusím sa o nič starať (bohužiaľ, túto možnosť som využíval dosť málo), môžem vstávať kedy chcem, pracovať odkiaľ chcem atď. bola lákavá. Paradoxne si myslím, že vám tieto výhody môžu trochu “ublížiť”, pretože je ťažké vypestovať si niektoré návyky, ktoré vám proste do života dajú viac harmónie.  Samozrejme, záleží na povahe a je to na vás ako sa s tým popasujete.

Ďalším faktorom boli nízke náklady – povedzme 1000 Kč/web + váš čas.   Čo mi tak isto vyhovovalo, pretože som peňazí mal málo a za zarobené peniaze som nakupoval domény.

Ono ale keď sa dostanete na istú velkosť v affiliate, začnete si uvedomovať aj tie nevýhody affiliate.

Nestavilita trafficu - ten váš affiliate web má málokedy takú kvalitu aby ste sa mohli spoliehať na organic traffic dlhodobo a to, že budete získavať prirodzené spätné odkazy. Aj iné zdroje návštevnosti vám proste môžu zo dňa na deň vysychať. Publisher vám príliš kecá do toho čo robíte/zavádza obmedzenia, dokonca kopíruje. Toto som nemal rád i keď je to od publishera pochopitelné. Keď robíte desiatky affiliate programov, po čase vás začne vyčerpávať správa, menenie linkov, sledovanie štatistík ktoré sa menia od mesiaca, dokonca i od dní. A keď to nesledujete, začnú vám unikať peniaze pomedzi prsty. Ak robíte lokálny affiliate SR/ČR je ťažké sa uživiť len jedným affiliate programom a je to samozrejme aj rizikové.

Ďalšou vecou čo je frustrujúce je, že nemôžete naplno využiť marketingové možnosti. Publisher jednoducho na vás musí zarábať, aby sa mu to oplatilo. Vy tak nemáte dosť peňazí, aby ste naplno rozbehli platené kampane a vyzobávate len omrvinky. Jednoducho tú maržu by ste mali k dispozícii a možno by ste ju vedeli ešte zvýšiť?

V posledej dobe som postrehol dosť ľudí, ktorí si spustili eshop a solídne sa ním uživia, pričom mám pocit, že sa tým dokážu solídne živiť už pri podpriemernej námahe – to je pre mňa celkom šokujúce zistenie o to viac na takom malom trhu. Zamyslite sa či ten affiliate pre vás nie je zbytočné trápenie. A či by pre vás nebolo lepšie rozbehnúť niečo “poriadne”. Kde budete mať viac peňazí na marketing, stabilnejšie príjmy, môžete viac pracovať s brandom, so zákazníkmi. Môžete delegovať, ale aj nemusíte (keď budú zlé časy, proste si tie balíky budete baliť vy) atď…

Týmto určite nechcem povedať, že affiliate sa neoplatí. Ale nie je to pre každého. Ak ste budovatelský typ, ste hraví, precízni a máte zmysel pre detaily a spokojnosť zákazníkov, velmi by som zvažoval vlastný projekt.

 

 

  • http://www.hardyn.cz/ Michal

    Dobry clanek a zajimave postrehy k zamysleni. Sepsal jsem me komentare zde. :)
    http://www.hardyn.cz/jaky-zvolit-business-namahy-starosti/

  • Pingback: Jaky zvolit business bez namahy a starosti? | Michal Hardyn

  • Pingback: Jaky zvolit business bez namahy a starosti?

  • Birkof

    Mno jakožto provozovatel e-shopu musím říci, že to s tím e-shopem také není tak snadné. Hodně moc záleží na tom, co se prodává, respektive, jaké jsou z toho marže. Čím menší marže, tím více se musí obchod točit. Mimo to, udržovat e-shop není tak úplně snadné a zadarmo to také není. V souvislosti s tímto mě napadl dropshipping, ale ten je v ČR na tom stále hodně špatně.

  • Pingback: Jaky zvolit business bez namahy a starosti? | RSS ze světa

  • dodo

    Ahojte.
    Rád by som napísal tiež svoje skúsenosti s affiliate marketingom. Priateľka si prevádzkuje eshop http://www.betarik.sk . Skúsili sme affiliate marketing s firmou dognet. A naše reálne skúsenosti sú také že dognet pýtal viac ako 700eur paušál za 6 mesiacov, ale ich publishery neboli schopný za tých 6 mesiacov priviesť na náš web ani 800 kliknutí. Takže šanca na akýkoľvek úspech tam žiadna ani nebola. Keby bol affiliate marketing zadarmo a platila by sa iba provízia z uskutočnených predajov mohol by mať zmysel. Za 700 eur paušál pred províziami je to tá najdrahšia reklama akú som si mohol zaplatiť. 1 eur za jeden klik. Keďže ich publishery majú poväčšine len druhotriedne weby vyrobené iba pre účel affiliate marketingu. Vobec tento spôsob neberiem ako niečo čo nám akokoľvek pomohlo. A nikdy viac by som s nimi nechcel nič mať.